Niebo i gwiazdy, ziemia i wody, dni i noce, i całe stworzenie poddane
władaniu człowieka, czy też mu służące, widzą, że utrata pierwotnej chwały
przyniosła im dobro, i cieszą się z tego; bo dzięki Tobie, Pani, nowa łaska i
nowe odrodzenie spłynęły na nie. Albowiem stworzenie jakby obumarło wtedy, gdy
utraciło wrodzoną mu właściwość poddawania się i służenia tym, którzy wielbią
Boga. A w tym celu wszystkie rzeczy zostały stworzone. Lecz zostały one
zniewolone i skalane przez tych, którzy kłaniają się bożkom. A przecież nie po
to zostały stworzone. Ale teraz, przywrócone życiu, radują się, ponieważ są we
władaniu sług Bożych i wyróżnione są przez to, że oni się nimi posługują.
Nowa i bezcenna łaska przenika radością całe stworzenie. Czuje ono, że
odtąd Bóg i Stwórca sam nad nim panuje nie tylko w sposób niewidzialny, lecz
także i widzialnie, posługując się nimi, uświęca je. A wszystkie te dobra tak
wielkie spłynęły na nie przez błogosławiony owoc błogosławionego łona
błogosławionej Maryi.
O Maryjo, dzięki temu, że jesteś pełna łaski, radują się wyzwoleni z więzów
Otchłani, a mieszkańcy niebieskich przestworzy weselą się, bo została im
przywrócona rajska szczęśliwość. O chwalebna Dziewico! Dzięki Twojemu Synowi,
Królowi chwały, radują się sprawiedliwi, którzy zmarli, zanim zmarł Ten, co
jest życiem, albowiem zostały stargane wiążące ich pęta; radują się i
aniołowie, bo oto powstaje od nowa ich na wpół zburzona niebiańska społeczność.
O Niewiasto pełna łaski i łaską przepełniona! Pełnia tej łaski ożywia i
przywraca życiu wszelkie stworzenie. Dziewico ponad wszystko błogosławiona!
Twym błogosławieństwem cały świat jest błogosławiony: Stwórca błogosławi nim
całe stworzenie, a ono w zamian błogosławi swego Pana.
Bóg dał Maryi swojego Syna, Jemu równego, z Niego zrodzonego i umiłowanego
tą miłością, którą miłuje samego siebie. Z Maryi otrzymał Syna nie innego, lecz
tego samego, tak że z natury jest On jednym i tym samym Synem Boga, a zarazem i
Synem Maryi. Wszystko zostało stworzone przez Boga, a oto Bóg rodzi się z
Maryi. Bóg wszystko stworzył, a oto Maryja wydaje na świat Boga. Bóg wszystko
uczynił, a oto sam się uczynił z Maryi i przez to odnowił wszystko, co uczynił.
Ten, który wszystko wywiódł z nicości, nie chciał bez Maryi odnowić tego, co
zostało skalane.
Tak więc Bóg jest Ojcem stworzenia, które uczynił, a Maryja Matką
stworzenia odtworzonego. Bóg jest Ojcem ustanowienia wszystkiego, a Maryja
Matką przywrócenia wszystkiemu pierwotnego ładu. Bóg zrodził Tego, przez
którego wszystko się stało, Maryja zaś wydała na świat Tego, przez którego
wszystko zostało zbawione. Bóg zrodził Tego, bez którego w ogóle nic by się nie
stało, a Maryja wydała na świat Tego, bez którego w ogóle nic nie byłoby dobre.
Zaiste, Pan z Tobą, Maryjo, bo On sprawił, że Jemu wszelkie stworzenie tak
wiele będzie zawdzięczać, a razem z Nim i Tobie. (za: http://brewiarz.pl/xii_14/0812/godzczyt.php3
)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz